Taborniški center Bohinj se naslanja na več kot 60-letno tradicijo organizacije izobraževanj v naravi in v kombinaciji s čudovito lokacijo ponuja odlične pogoje za izvajanje raziskovalno–izobraževalnih taborov, taborov za nadarjene, zaključnih izletov ali klasičnih šol v naravi.
Skozi leta izkušenj smo prostor oblikovali tako, da ponuja idealno kombinacijo učilnic v hiši, tistih pod platneno streho in tistih v naravi – na jasi, v zavetju svetlega gozda ali celo na plaži ob jezeru.
Program Gozdne šole v taborniškem centru Bohinj ponuja vrsto dejavnosti, ki se izvajajo v samem centru ali njegovi neposredni okolici ter se vsebinsko navezujejo na lokalno geografsko in kulturno okolje Bohinjske doline. Obseg in vsebine so prilagodljive glede na zmožnostmi ter posebnosti udeležencev.
Osrednja metoda dela z udeleženci je izkustveno učenje (učenje skozi delo) – glavna značilnost, ki naredi dejavnosti taborniške. Posledica takšnega načina dela je vsestranski razvoj vsakega udeleženca. Udeleženci zavozlajo vozel, da je lestev trdna; napnejo platno, da bivak stoji … in se tako urijo v grobi in fini motoriki, opazovanju okolice, predvidevanju, razmišljanju o izboljšavah ter komunikaciji v skupini. Pri tem pa vzpostavijo neposreden stik z naravo in njenimi elementi kot sta na primer voda in ogenj.
Namen programa je povečati samostojnost otrok tako pri preprostih kot zahtevnejših vsakodnevnih in drugih nalogah/opravilih in jih za to motivirati. Program se v veliki meri povezuje z geografijo, fiziko, matematiko, tehniko in tehnologijo, športno vzgojo in biologijo, pa tudi z zgodovino, kemijo, slovenščino in tujimi jeziki. Taborniški program je odlično dopolnilo šolskemu, njegova najboljša lastnost pa je, da lahko učenci in dijaki skozi zabavo v praksi preizkusijo teoretično znanje, ki so ga pridobili v šoli ter ga tako v celoti osvojijo. To je največ kar lahko naredimo zanje!
V času bivanja v Gozdni šoli se udeleženci naučijo ustreznega obnašanja in odnosa do narave ter spoznajo različne načine izkoriščanja njenih danosti danes in v prihodnosti. Izboljšajo skrb za okolje ter razmišljajo o pozitivnih in negativnih vplivih človekovih dejanj na naravo.
Vsebine in aktivnosti imajo poudarek na grajenju odnosov in vzpostavljanju vlog v manjših skupinah. Delo v skupini včasih zahteva, da vsi počnejo isto stvar, drugič pa je vloge treba pravično in ustrezno razdeliti.
Udeleženci pridobljena znanja uporabijo v vsakdanu, šolskih obveznostih in prostem času. Na podlagi izkušenj, ki so si jih pridobili s samostojnim in skupinskim delom, pa lahko pripomorejo tudi k razvoju in spremembam v svojem lokalnem okolju in skupnosti.
Taborniški center Bohinj šolam in drugim izobraževalnim ustanovam ponuja štiri tematske sklope vodenih taborniških delavnic:
Cilj programskega sklopa ŽvN je otrokom približati naravo in na osnovi bogate taborniške izkušenj kažejo, da je to najbolj pristno preko življenja z naravo v naravi. Program je prilagojen dvema starostnima nivojema oz. dvema razvojnima stopnjama. Na prvi stopnji otroci pridobijo osnovna/temeljna znanja s področja kurjenja ognja, postavljanja bivaka, prve pomoči, spoznavanja užitnih samoniklih rastil ter kuhanju.
Na drugi stopnji, primerna za starejše udeležence (tretja triada OŠ in starejši) se udeleženci seznanijo z naprednejšimi veščinami in pridobijo nova znanja s področij kot so: primitivne tehnike netenja ognja, postavljanje bivaka iz naravnih materialov in izdelava koristnih pripomočkov za lažje preživetje (lastne vrvi, posode in pribora …). Udeleženci pridobijo tudi znanje o pravilni opremi ter osnovah preživetja v težkih vremenskih pogojih.
Vzgojni in izobraževalni cilji, ki jih programski sklop zasleduje:
Vzgojni in izobraževalni cilji, ki jih programski sklop zasleduje:
Ko zapustimo dobro poznan kraj, v katerem se gibljemo na pamet, se srečamo z orientacijo. V neznanem okolju se moramo znajti, tako da stalno vemo, kje smo in kako najti pot do cilja. To lahko naredimo s pomočjo karte, kompasa, tehničnih pripomočkov in raznovrstnih orientirjev. Orientacija ni samo nujna, ampak je tudi zabavna, kar v praksi dokažemo v tem sklopu.
Vzgojni in izobraževalni cilji, ki jih programski sklop zasleduje:
Vzgojni in izobraževalni cilji, ki jih programski sklop zasleduje:
Programe vodijo izkušenih taborniki in tabornice, ki imajo opravljen tečaj za vodje, praviloma univerzitetno izobrazbo ter imajo večletne izkušnje z organizacijo in vodenjem programov za otroke in mladostnike. Ob potrditvi programa vam strokovnega programskega sodelavca tudi podrobneje predstavimo, skupaj z njegovimi izkušnjami, znanji in pridobljenimi veščinami.